Santa Marias More och Kryddkvarnar

Förr var kryddblandningar inte mycket att hänga i julgranen. Möjligen funkade Citronpeppar men den förstörde mina stekpannor, det var ju inte gott att krydda efteråt utan det ska kryddas under stekningen. Citronpepparn bränner fast jättebra i stekpannorna...

Nu har det dock kommit mycket goda blandningar på marknaden, även lite lyxigare varianter.

Santa Marias kryddkvarnskryddor var jag skeptisk till i början. Måste tacka min syster och svåger för att de introducerade dessa för mig. (Svågern speciellt är mycket snabb med att testa nya produkter.)  Det enda jag har att invända mot dessa burkar är att kvarnen är lite för dålig kvalitet. Den håller inte tills all krydda är slut. Och dessutom känns det inte så miljövänligt med en stor extra plastklump som man bara slänger / Återvinner efteråt. Varför inte sälja en lös kvarn i bra material som tillbehör? Som ett erbjudande kanske? Köp tre kryddor och betala endast xy kronor för kvarnarna?
Santa Maria Kryddkvarnar (klicka i listan nertill för att välja sort)

Santa Maria har inte bara lyckats med smakerna i sin serie More, även burkdesignen är snygg, enkel och stilren. Ligger i tiden.
Santa Maria More
Favoriterna här är Orange Pepper som framför allt passar till ox- och fläskött, Wasabi & Sesame som är oslagbar på lax men även alldeles underbar på friterade rotfruktsstrimlor.
Jag har testat fler sorter och alla är goda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0